مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت

شرکت آی آر مخزن تولید کننده انواع مخازن کامپوزیت و استیل شماره تماس: 02144787172

مخزن آب | مخزن گالوانیزه | مخزن کامپوزیت

شرکت آی آر مخزن تولید کننده انواع مخازن کامپوزیت و استیل شماره تماس: 02144787172

لزوم استفاده از مخزن برای نگهداری آب شرب

روابط عمومی آب منطقه ای گیلان در اطلاعیه مهمی اعلام کرد: احتمال دارد، مخزن سد شهر بیجار سرریز شود.

طی این اطلاعیه که از سوی روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان اعلام شد: در پی به بارش باران و پوشش برف در حوضه سد شهر بیجار با توجه به افزایش ورودی آب به مخزن سد احتمال می رود مخزن سد شهربیجار سر ریز شود.

جهت پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی اشخاص حقیقی و حقوقی از هرگونه ورود به بستر و حریم پایاب سد شهربیجار(رودخانه زیلکی رود)  خودداری کنند.

یکی از راههای ذخیره سازی آب آشامیدنی ذخیره آب در سد ها میباشد. سدها به دلیل فشار بالای آب در طولانی مدت ممکن است به مشکل بخورند. سرریز شدن آب سد ها به دلیل کم بودن گنجایش سد میباشد.

یکی از راههایی که میتوان به ذخیره سازی آب آشامیدنی در حجم کوچکتر اقدام کرد استفاده از مخزن آب شرب در ساختمانها، کارخانه ها، سوله ها، کارگاهها و ... میباشد.

در حجم های کوچکتر فشار آب در مقایسه با سد کمتر است اما برای نگهداری بهتر باید از مخازن نگهداری با جنس مرغوب استفاده کرد.

برای اطلاعات بیشتر مقاله مخزن آب چی بخرم را مطالعه کنید.



پلی اتیلن یکی از مواد مرغوب برای ساخت مخزن آب شرب میباشد.

ظروف ساخته شده از پلی اتیلن با ماندگاری بالا

  1.   طراحی ایمن از مواد غذایی با گواهی تست مطابق با توصیه KTW

   2.  حمل و نقل ، نصب و جابجایی سریع به دلیل وزن کم آسان.

   3.  تمیز کردن آسان به دلیل صاف بودن سطوح داخلی مخزن

   4.  برای ذخیره آب آشامیدنی

مخزن آب ضد جلبک

ذخیره آب برای محیط زیست بیشتر و مهمتر می شود. آب مهمترین منبع طبیعی ما است ، بنابراین برداشت و ذخیره آب باران در مخزن آب ضد جلبک برای حفظ آن یک ضروری است. یکی از رایج ترین مشکلاتی که هنگام ذخیره آب باران با آن مواجه خواهید شد ، رشد جلبک در مخازن آب است. وجود رشد جلبک در مخازن آب باعث می شود آب برداشت شده شما تقریباً غیرقابل استفاده شود. جلبک ها باکتری هایی هستند که می توانند سموم بدن را برای حیوانات ، انسان و گیاهان مضر سازند.
بنابراین ، پیشگیری از رشد جلبک در مخازن آب ، بسیار احتیاط آمیز است. در اینجا 3 نکته ساده وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید تا مطمئن شوید آب شما بدون جلبک باقی می ماند. برای اطلاعات بیشتر مقاله مخزن آب چی بخرم را مطالعه کنید.


 

3 روش ساده برای از بین بردن رشد جلبک در مخازن آب


    همیشه از یک مخزن ذخیره سازی آب کاملاً مات استفاده کنید - جلبک ها برای تولید مثل از فتوسنتز استفاده می کنند - به زبان ساده ، جلبک ها برای رشد به نور نیاز دارند. بنابراین ، اگر مخزن آب شرب شما اجازه عبور از طریق سقف یا دیوارهای جانبی را ندهد ، جلبک ها نمی توانند رشد کنند. برای کمک به درک این واقعیت ، این وبلاگ را بخوانید که توضیح می دهد اگر نور خورشید از دیواره های جانبی مخزن شما رخ می دهد چه اتفاقی می افتد.

    مطالب جالب: برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی مخزن ذخیره آب مات می تواند رشد جلبک را متوقف کند ، اینجا کلیک کنید.
    1/4 قاشق چایخوری * سفید کننده را به هر گالن آب ذخیره شده اضافه کنید - سفید کننده جلبک ها را می کشد و از رشد آن جلوگیری می کند. برای نشان دادن اینکه چگونه سفید کننده می تواند جلبک ها را در مخزن آب شما بکشد ، یک مقاله عالی پیدا کردم که فکر می کردم علاقه مند شوید. این مطالعه ای است که در استخر پر از جلبک انجام شد. این را بخوانید تا تصاویر روند را ببینید. یک سؤال پاسخ داده شده ، این است که آیا سفیدکننده ساده خانگی جلبک ها را از آب خارج می کند؟ برای پاسخ به این سوال ، نویسنده پاسخ می دهد ، "این مناسب برای صاحبان استخر است که هنوز هم نمی توانند باور کنند که می توانید جلبک ها را با سفیدکننده های ساده خانگی قدیمی بکشید."

    نکته مهم: ما پیشنهاد می کنیم از سفید کننده استفاده کنید که 5/5 درصد هیپوکلریت است. سفید کننده و کلر را هم به آب خود اضافه نکنید. از یکی یا دیگری استفاده کنید.
    4 قسمت از * کلر را به هر 1000،000 قطعه آب اضافه کنید - کلر همچنین رشد جلبک ها را متوقف می کند. در این نسبت کم ، آب همچنان برای نوشیدن یا آبیاری با آن بی خطر خواهد بود. اگر از مخزن آب خود برای منبع آب آشامیدنی استفاده می کنید.

مزایا و معایب مخازن هوایی آب

استفاده و طراحی مخزن آب انواع و اقسام گوناگونی دارد. یکی از آنها، مخزن آب هوایی است. اصولا استفاده از مخزن آب هوایی برای این است که فشار آب را زیاد کند.

درباره شرکت های مخزن آب هوایی با استفاده از مثانه یا بدون مثانه ، برای استفاده در شبکه های آب آشامیدنی ، آب خام ، فاضلاب و آبیاری طراحی و ساخته شده است. مخازن آب  هوایی ایستا پلیمر شریف باعث محافظت از لوله ها در برابر تغییر فشار (مثبت یا منفی) ناشی از شروع / توقف پمپ ها یا باز و بسته شدن دریچه ها می شود.

امروزه مخزن آب هوایی پلیمری بیشتر از فلزی دیده میشود؛ زیرا مخازن فلزی در طول زمان زنگ زده میشود و تعمیرات مکرر آن سبب دردسر و هزینه خواهد بود. علاوه بر اینکه در مخازن تمام فلز رنگ و بوی آب در طولانی مدت تغییر میکند و مطلوب آب آشامیدنی نخواهد بود.

آنها همچنین فشار یک سیال را در یک سیستم معین حفظ می کنند بدون آنکه نیاز به راه اندازی مداوم پمپ باشد به این ترتیب موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و فرسودگی خود پمپ می شود. مخازن آب هوایی در استیل کربن با سطح عملیات داخلی یا از جنس استنلس استیل ساخته می شوند.

این واقعیت که آنها در فولاد ساخته شده اند باعث می شود مخازن بسیار محکم باشند و نسبت به تغییرات فشار حساسیت کمی دارند. عملیات سطح داخلی بسته به ترکیب مایع موجود در آن انتخاب می شود. عملیات سطح بیرونی ابتدا در ابتدا توسط استیل منفجر می شود و به وسیله یک رنگ اولیه رنگ و با رنگی که می تواند توسط مشتری انتخاب شود به پایان رسید.

مخازن آب هوایی می توانند به صورت اختیاری با مثانه داخلی پلی اورتان یا بوتیل ساخته شوند. مخازن آب هوایی با مثانه های داخلی دارای یک شبکه ضد اکستروژن برای محافظت مثانه در برابر صدمات ناشی از فشارهای منفی و همچنین برای محافظت مثانه از ورود ذرات بزرگ جامد که ممکن است باعث آسیب به مثانه شود. تمام تجهیزات ما مطابق با نیازهای خاص مشتری می توانند طراحی و ساخته شوند. ابعاد تجهیزات ما با توجه به اینکه مشخصات مورد نیاز برای محاسبه مربوطه را ارائه می دهیم توسط تیم فنی ما قابل محاسبه است. برای اطلاعات بیشتر مقاله مخزن آب چی بخرم را مطالعه کنید.


منبع:

https://tankeronline.ir/